pátek 31. ledna 2014

Knihkupec v garáži

Dostala jsem kontakt na chlapíka, co za dobré ceny prodává anglické knížky z druhé ruky. Neodolávám a online si jich z obchůdku brownboxbooks.cz objednávám slušnou hromádku.

Po víkendu si pro knížky jedu do skladu. Má to být hnědá garáž ve Wenzigově ulici u Pavláku. Cestou zjišťuju, že jsem si zapomněla peníze. Sněží. Bloudím. Nakonec garáž najdu. Nikde ani zvonek, ani cedulka. Jdu pozdě. Odešel už? Osmělím se zabouchat.

Ticho, pak šramot, hnědé dveře se pomalu zvedají. Stojíme přesně proti sobě každý na jedné straně, já a vousáč ve svetru, a zubíme se. "Hi, is it Jeff?" - "Hi, is it Lenka?" Jdu dál a blekotám omluvu, že nemám peníze. On mávne rukou a vede mě dál. V průjezdu žebřiňáček plný dětských leporel, stranou podlouhlá místnost plná dalších anglických knih. Seznamujeme se, listujeme knihami, vtipkujeme a občas každý do něčeho vrazíme, protože ve skladu je těsno, omlouváme se, dva popletení knihomolové.

Oba musíme běžet, loučíme se, odcházím s nezaplacenými knihami a na odchodu ho zapřísahám: "Don't ever make this a commercial bookstore!"

Znáte takové ty postavy tajemných knihkupců v Nekonečném příběhu nebo Kouzelném kalendáři? Dneska jsem skoro měla pocit, že jsem jednoho potkala.

2 komentáře:

  1. Jé, toho jsem jednou zažila prodávat na Náplavce, na takovém blešáku. Pak jsem si ho snad i vyhledala na netu, ale hned zase vypustila. Tak to je dobrý, že je na Pavláku. Ale má asi jen dětské knížky, viď?

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to je dobrý! Moje návštěva byla intenzivní, ale hrozně krátká, takže jsem si kromě těch dětských nic neprohlédla, čili nevím. Ale zjistíme. A taky má nějaké plány na rozšíření sortimentu, tak se uvidí.

    OdpovědětVymazat